Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rytmická gymnastika a její využítí ve školní TV.
Husáková, Gabriela ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Vorálková, Jitka (oponent)
Název: Rytmická gymnastika a její využití ve školní tělesné výchově. Cíl práce: Cílem této bakalářské práce je zjistit míru využití gymnastických aktivit, zejména aktivit rytmické gymnastiky, které jsou součástí Rámcových vzdělávacích systémů (RVP) na různých typech středních škol v Praze. Metody: V této bakalářské práci byla použita metoda elektronického dotazování, která sloužila ke sběru a vyhodnocení potřebných dat. Výsledky: Školní tělesná výchova na pražských středních školách využívá prvky rytmické gymnastiky. Do školní tělesné výchovy zařazují pedagogové cvičení s hudbou a cvičení s náčiním. Mezi nejpoužívanější náčiní patří švihadla, tyče a gymnastické míče. Hudbu do cvičení zapojují spíše ženy než muži. Klíčová slova: Rytmická gymnastika, školní tělesná výchova, dotazník
Ovlivnění úrovně hudebně pohybových schopností novým programem hudebně-pohybové výchovy u žákyň II. stupně ZŠ
Doležalová, Kateřina ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Blahutková, Marie (oponent) ; Pelclová, Jana (oponent)
Název: Ovlivnění úrovně hudebně-pohybových schopností novým programem hudebně-pohybové výchovy u žákyň na II. stupni ZŠ Cíle: Cílem práce je ověřit, do jaké míry ovlivní nově vytvořený program hudebně- pohybové výchovy úroveň vybraných hudebně-pohybových schopností skupin žákyň, ve věku 12-16 let. Dílčím cílem je sestavit intervenční program modernizované hudebně-pohybové výchovy, naplňující současné potřeby dívek daného věku a vytvořit metodické materiály pro jeho výuku. Metody: K ověření úrovně hudebně-pohybových schopností byla u všech skupin použita baterie hudebně-pohybových testů: test rytmické přizpůsobivosti, test rytmické percepce, test dynamické rovnováhy, test společné pohybové tvořivosti (Brtníková, 2009) a test rozlišování výšky tónu dle Bentleye. Pro analýzu dat byly použity testy: Shapiro-Wilkův test, Leveneův test, Wilcoxonův test, párový T-test, Mann-Whitney U-test. Interskupinové rozdíly byly hodnoceny jednofaktorovou a dvoufaktorovou analýzou rozptylu (ANOVA) ve statistickém programovacím jazyce R. Statistické a věcné působení programu provedeno v programu STATISTICA. Grafické znázornění výsledků bylo uvedeno prostřednictvím boxplotů a Q-Q grafů. Výsledky: Naměřené výsledky vstupních testů ukázaly rozdílné hodnoty, tedy odlišné vstupní úrovně jednotlivých skupin (E1, E2 a K)....
Výuka aerobiku na 1. stupni ZŠ
Moskalievová, Lucie ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Cílem mé diplomové práce bylo zmapovat připravenost učitelů základních škol na výuku aerobiku v hodinách tělesné výchovy na prvním stupni. V mém výzkumu jsem dospěla k poznatku, že aerobik není dostatečně zařazován do hodin tělesné výchovy, protože učitelé na něj nejsou kvalitně vzděláni, a proto ho ani nezařazují do svých školních vzdělávacích programů. Tato skutečnost mne velmi mrzí, protože jsme si jista, že aerobik by žáky obohatil o estetické cítění a pohybové dovednosti.
Rytmická gymnastika a její využítí ve školní TV.
Husáková, Gabriela ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Vorálková, Jitka (oponent)
Název: Rytmická gymnastika a její využití ve školní tělesné výchově. Cíl práce: Cílem této bakalářské práce je zjistit míru využití gymnastických aktivit, zejména aktivit rytmické gymnastiky, které jsou součástí Rámcových vzdělávacích systémů (RVP) na různých typech středních škol v Praze. Metody: V této bakalářské práci byla použita metoda elektronického dotazování, která sloužila ke sběru a vyhodnocení potřebných dat. Výsledky: Školní tělesná výchova na pražských středních školách využívá prvky rytmické gymnastiky. Do školní tělesné výchovy zařazují pedagogové cvičení s hudbou a cvičení s náčiním. Mezi nejpoužívanější náčiní patří švihadla, tyče a gymnastické míče. Hudbu do cvičení zapojují spíše ženy než muži. Klíčová slova: Rytmická gymnastika, školní tělesná výchova, dotazník
Zařazení rytmických forem do výuky tělesné výchovy na prvním stupni škol v Českých Budějovicích
BROMOVÁ, Kristýna
Cílem diplomové práce bylo zjištění stavu zařazování výuky tanců a rytmických forem do hodin tělesné výchovy na prvním stupni základních škol. Předmětem výzkumu byl vztah žáků k pohybové aktivitě s hudebním doprovodem. Výzkumným souborem bylo 158 žáků druhých tříd ze třech základních škol v Českých Budějovicích. Použitou výzkumnou metodou byl dotazník. Výsledky potvrdily předpoklad, že zařazení rytmických forem do výuky tělesné výchovy je málo frekventované, přestože rytmické formy jsou zaneseny v kurikulech. Stav se lišil na jednotlivých školách, dokonce i v jednotlivých třídách. Výzkum prokázal, že jen necelá polovina z žáků druhých tříd navštěvuje pohybový, sportovní, či taneční kroužek. Tato práce stručně poukázala na problematiku využívání hudebního doprovodu při výuce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.