| |
|
Rytmická gymnastika a její využítí ve školní TV.
Husáková, Gabriela ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Vorálková, Jitka (oponent)
Název: Rytmická gymnastika a její využití ve školní tělesné výchově. Cíl práce: Cílem této bakalářské práce je zjistit míru využití gymnastických aktivit, zejména aktivit rytmické gymnastiky, které jsou součástí Rámcových vzdělávacích systémů (RVP) na různých typech středních škol v Praze. Metody: V této bakalářské práci byla použita metoda elektronického dotazování, která sloužila ke sběru a vyhodnocení potřebných dat. Výsledky: Školní tělesná výchova na pražských středních školách využívá prvky rytmické gymnastiky. Do školní tělesné výchovy zařazují pedagogové cvičení s hudbou a cvičení s náčiním. Mezi nejpoužívanější náčiní patří švihadla, tyče a gymnastické míče. Hudbu do cvičení zapojují spíše ženy než muži. Klíčová slova: Rytmická gymnastika, školní tělesná výchova, dotazník
|
|
Ovlivnění úrovně hudebně pohybových schopností novým programem hudebně-pohybové výchovy u žákyň II. stupně ZŠ
Doležalová, Kateřina ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Blahutková, Marie (oponent) ; Pelclová, Jana (oponent)
Název: Ovlivnění úrovně hudebně-pohybových schopností novým programem hudebně-pohybové výchovy u žákyň na II. stupni ZŠ Cíle: Cílem práce je ověřit, do jaké míry ovlivní nově vytvořený program hudebně- pohybové výchovy úroveň vybraných hudebně-pohybových schopností skupin žákyň, ve věku 12-16 let. Dílčím cílem je sestavit intervenční program modernizované hudebně-pohybové výchovy, naplňující současné potřeby dívek daného věku a vytvořit metodické materiály pro jeho výuku. Metody: K ověření úrovně hudebně-pohybových schopností byla u všech skupin použita baterie hudebně-pohybových testů: test rytmické přizpůsobivosti, test rytmické percepce, test dynamické rovnováhy, test společné pohybové tvořivosti (Brtníková, 2009) a test rozlišování výšky tónu dle Bentleye. Pro analýzu dat byly použity testy: Shapiro-Wilkův test, Leveneův test, Wilcoxonův test, párový T-test, Mann-Whitney U-test. Interskupinové rozdíly byly hodnoceny jednofaktorovou a dvoufaktorovou analýzou rozptylu (ANOVA) ve statistickém programovacím jazyce R. Statistické a věcné působení programu provedeno v programu STATISTICA. Grafické znázornění výsledků bylo uvedeno prostřednictvím boxplotů a Q-Q grafů. Výsledky: Naměřené výsledky vstupních testů ukázaly rozdílné hodnoty, tedy odlišné vstupní úrovně jednotlivých skupin (E1, E2 a K)....
|
|
Výuka aerobiku na 1. stupni ZŠ
Moskalievová, Lucie ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Cílem mé diplomové práce bylo zmapovat připravenost učitelů základních škol na výuku aerobiku v hodinách tělesné výchovy na prvním stupni. V mém výzkumu jsem dospěla k poznatku, že aerobik není dostatečně zařazován do hodin tělesné výchovy, protože učitelé na něj nejsou kvalitně vzděláni, a proto ho ani nezařazují do svých školních vzdělávacích programů. Tato skutečnost mne velmi mrzí, protože jsme si jista, že aerobik by žáky obohatil o estetické cítění a pohybové dovednosti.
|
|
Rytmická gymnastika a její využítí ve školní TV.
Husáková, Gabriela ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Vorálková, Jitka (oponent)
Název: Rytmická gymnastika a její využití ve školní tělesné výchově. Cíl práce: Cílem této bakalářské práce je zjistit míru využití gymnastických aktivit, zejména aktivit rytmické gymnastiky, které jsou součástí Rámcových vzdělávacích systémů (RVP) na různých typech středních škol v Praze. Metody: V této bakalářské práci byla použita metoda elektronického dotazování, která sloužila ke sběru a vyhodnocení potřebných dat. Výsledky: Školní tělesná výchova na pražských středních školách využívá prvky rytmické gymnastiky. Do školní tělesné výchovy zařazují pedagogové cvičení s hudbou a cvičení s náčiním. Mezi nejpoužívanější náčiní patří švihadla, tyče a gymnastické míče. Hudbu do cvičení zapojují spíše ženy než muži. Klíčová slova: Rytmická gymnastika, školní tělesná výchova, dotazník
|
|
Zařazení rytmických forem do výuky tělesné výchovy na prvním stupni škol v Českých Budějovicích
BROMOVÁ, Kristýna
Cílem diplomové práce bylo zjištění stavu zařazování výuky tanců a rytmických forem do hodin tělesné výchovy na prvním stupni základních škol. Předmětem výzkumu byl vztah žáků k pohybové aktivitě s hudebním doprovodem. Výzkumným souborem bylo 158 žáků druhých tříd ze třech základních škol v Českých Budějovicích. Použitou výzkumnou metodou byl dotazník. Výsledky potvrdily předpoklad, že zařazení rytmických forem do výuky tělesné výchovy je málo frekventované, přestože rytmické formy jsou zaneseny v kurikulech. Stav se lišil na jednotlivých školách, dokonce i v jednotlivých třídách. Výzkum prokázal, že jen necelá polovina z žáků druhých tříd navštěvuje pohybový, sportovní, či taneční kroužek. Tato práce stručně poukázala na problematiku využívání hudebního doprovodu při výuce.
|